Jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę w Niemczech? O jakich informacjach nie możemy zapomnieć?

Przygotowanie wypowiedzenia umowy o pracę dla wielu osób wydaje się trudne. Wbrew pozorom czynność ta jest dosyć prosta i nie powinna wywoływać żadnych obaw związanych z przygotowaniem wypowiedzenia. Jeżeli jednak nie wiemy, jak napisać wypowiedzenie warto poszukać wskazówek, które nam to ułatwią.
Co powinno zawierać wypowiedzenie umowy o pracę?
Wypowiedzenie umowy w Niemczech powinno zwierać dane zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Poza tym niezwykle istotna jest data sporządzenia powyższego dokumentu. Każdy dokument, który chcemy przedłożyć pracodawcy w celu wypowiedzenia umowy, musi zawierać nagłówek „KUNDIGUNG”.
Nazwa dokumentu jest konieczna, aby wypowiedzenie było prawidłowo przygotowane. Jeśli uzupełnimy te informacje kolejnym krokiem jest określenie, kto wypowiada umowę, a także datę, kiedy została ona zawarta.
Tutaj przyda się znajomość okresów wypowiedzenia poszczególnych umów. Czas ten jest uzależniony od okresu, przez jaki byliśmy zatrudnieni. W momencie, kiedy wypowiedzenie będzie gotowe koniecznie, trzeba pamiętać o własnoręcznym podpisie, ponieważ inaczej dokument będzie nieważny.
Jakie dodatkowe informacje można zawrzeć w wypowiedzeniu?
Jak już wiadomo w wypowiedzeniu, muszą znaleźć się określone dane i informacje, które umożliwią nam bezproblemowe rozwiązanie umowy. Warto jednak wiedzieć, że w takim dokumencie możemy napisać również dodatkowe informacje m.in. prośbę o wydanie świadectwa pracy, czy zwrot wszelkiej dokumentacji, która dotyczy zatrudnienia.
Często pracownicy w przygotowanym wypowiedzeniu dziękują za współpracę z danym pracodawcą. Dzieje się tak najczęściej, gdy zakończenie współpracy przebiega w przyjaznej atmosferze. Poza tym jest to kwestia indywidualna każdego pracownika, a więc nie można tego wymagać w wypowiedzeniu.
Wypowiedzenie to dokument, który powinien być starannie przygotowany. Muszą się tam znajdywać wyłącznie prawdziwe informacje. Tak samo wygląda to, gdy wypowiedzenie wręczy nie pracownik, a pracodawca.
Czy pracodawca może wypowiedzieć umowę?
Umowa może zostać wypowiedziana nie tylko przez pracownika, ale także pracodawcę. Powodów rozwiązania umowy może być wiele, a co za tym idzie nie musi być to wina pracownika. Redukcja etatów lub inne problemy w firmie także są częstym powodem wypowiadania umów pracownikom.
Dokument ten powinien być przygotowany w formie pisemnej i w zależności od powodu zwolnienia musi zawierać informacje o okresie wypowiedzenia. Co więcej, schemat przygotowywania wypowiedzenia przez pracodawcę wygląda podobnie, jak osoby zatrudnionej.
Może spodobać Ci się również:
Nie korzystasz z biurka codziennie, jednak ten mebel jest Ci potrzebny? Znajdź najlepsze rozwiązanie
Biurko to mebel, z którego wiele osób korzysta codziennie. Zdarza się też, że biurko jest potrzebne, pomimo tego, że nie wykorzystujemy go każdego dnia. Obecność tego mebla niestety nie zawsze…
Czytaj więcej