Polerowanie samochodu – jak zrobić je samemu?
Z biegiem czasu, samochód staje się coraz bardziej zmatowiały. Często wynika to z zarysowań karoserii, które skutecznie rozpraszają światło. W efekcie widzimy matową, jakby przybrudzoną powierzchnię karoserii, którą nie odświeży nawet zaawansowany auto detailing. Czy temu problemowi można jakoś zapobiec? Owszem, da się wykonując polerowanie lakieru… Jak to się robi?
Polerowanie nie zawsze będzie pomocne
Na początku warto zaznaczyć, że proces wpłynie na odświeżenie karoserii jedynie wtedy, gdy mamy do czynienia z niewielkimi zarysowaniami, które nie przebiły jeszcze powłoki bazowej. Każda warstwa lakiernicza wykańczana jest preparatem bezbarwnym, który ma zabezpieczyć konstrukcje przed ubytkami. Jeśli defekty obejmują tylko tę zewnętrzną strefę, można je zeszlifować, przez co staną się niewidoczne.
Poważniejsze uszkodzenia mechaniczne mogą jednak wymagać bardziej zaawansowanych metod. Pojedyncze głębsze rysy da się maskować za pomocą specjalnych kredek i sztyftów, jednak to tylko chwilowe rozwiązanie. Dość skutecznie zakrywa defekt, jednak nie stanowi skutecznej ochrony dla uszkodzonego miejsca. Lepiej w takim wypadku przeprowadzić powtórne malowanie elementu.
Co będzie potrzebne do polerowania samochodu?
Do takiego zadania stosowane są specjalne systemy polerskie i dopasowane pasty. To preparaty o lekkiej konsystencji, które zawierają w składzie ścierniwo o określonej gradacji. Poprzez przechodzenie od większych do mniejszych ziaren, można w ten sposób uzyskać efekt ścierania, wygładzenia i polerowania karoserii.
Do kompleksowego wygładzania służą specjalne mleczka polerskie. Ich zadaniem jest finalna obróbka lakieru oraz wygładzenie powierzchni. W efekcie pojazd po takim czyszczeniu wygląda jakby odwiedził auto spa. Kraków jest miastem, w którym producenci chętnie udostępniają rozbudowane akcesoria potrzebne do polerowania.
Polerowanie samochodu – od czego zacząć?
W pierwszej kolejności należy dokładnie umyć i wysuszyć pojazd. Dzięki temu drobiny piasku i pyłu nie będą przeszkadzać w trakcie polerowania, a my zweryfikujemy skalę i głębokość występujących defektów.
Proces najlepiej rozpocząć od past wyższej gradacji. Z pomocą specjalnej gąbki można ją wcierać ręcznie lub maszynowo w strukturę lakieru. Pierwszy sposób wymaga jednak sporej sprawności fizycznej i może być mniej efektywny. Po przeszlifowaniu wstępnym należy stopniowo dobierać pasty o zmniejszającej się wielkości ścierniwa. Na koniec warto zastosować mleczko polerskie i wygładzić powierzchnię. Końcowy efekt można wzmocnić poprzez autodetailing.
Może spodobać Ci się również:
Produkcja to często złożony etap, który pozwala na otrzymanie różnych elementów, ale także przyczynia się do produkcji innych urządzeń i maszyn. W zależności od tego, co dokładnie ma zostać wyprodukowane,…
Czytaj więcej