Sok z malin – idealny dodatek do diety, nie tylko na przeziębienie!

photo 1507120366498 4656eaece7facropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw1fHxjcmFuYmVycnklMjBqdWljZXxlbnwxfDB8fHwxNjcyNDM0NzQxixlibrb 4.0.3q80w1080

Maliny są bogate w składniki odżywcze, w tym witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które mogą być korzystne dla zdrowia serca. Mogą może pomóc w leczeniu chorób serca, ponieważ zawiera wiele substancji, które wpływają korzystnie na układ sercowo-naczyniowy. Jeśli do tego dołożymy prozdrowotne działanie na inne organy w organizmie, to jasnym staje się, że sok z malin to jeden z najlepszych suplementów zdrowej diety.

Maliny doskonałe na sercowe problemy!

Przede wszystkim, maliny są bogate w przeciwutleniacze, takie jak flawonoidy i antocyjany, które pomagają w redukcji stanów zapalnych. Maliny są także bogate w błonnik pokarmowy, który pomaga w regulacji poziomu cholesterolu we krwi poprzez wiązanie nadmiaru cholesterolu i usuwanie go z organizmu.

W ten sposób maliny pomagają w zapobieganiu chorobom serca, takim jak miażdżyca. Sok z malin zawiera wiele przeciwutleniaczy, które pomagają rozszerzyć naczynia krwionośne i obniżyć ciśnienie krwi. Wyraźnie na to wpływają flawonoidy obecne w malinach zwane kwercetyną i katechiną, które zwiększają elastyczność naczyń krwionośnych, przez co zmniejszają ryzyko nadciśnienia.

Sok z malin, jako wsparcie w chorobie wieńcowej, a także w walce z nowotworami

Maliny to niezwykle zdrowe owoce, których zdrowotne działanie na układ sercowo – naczyniowy jest dobrze znane. Dodatkowo sok malinowy zawiera sporą dawkę witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem. Nie tylko wpływa na poprawę działania układu odpornościowego, ale też umożliwia przeciwdziałanie powstaniu choroby nowotworowej.

Kluczowe jest regularne picie soku z malin, szczególnie przez osoby narażone na powstanie takich problemów. W zdrowej diecie zdecydowanie powinien się znaleźć naturalny sok z malin, przynajmniej jedna szklanka dziennie. 

Dobroczynny wpływ soku z malin a zdrowa dieta

Warto jednak pamiętać, że sok z malin może zawierać dodatkowy cukier i kalorie, więc należy go spożywać z umiarem i w ramach zbilansowanej diety. Najlepiej jest wybierać świeże maliny lub soki bez dodatku cukru, naturalne. Tu warto nadmienić, że niebagatelną korzyścią spożywania codziennej porcji soku z malin jest wyraźna poprawa funkcjonowania układu odpornościowego.

Zdrowa dieta jest niezwykle ważna w profilaktyce przeciwko wielu chorobom. Soki owocowe i same owoce to niezbędne jej składniki. Sok malinowy może pomóc zapobiegać różnego rodzaju infekcjom, szczególnie pojawiającym się w sezonie jesienno-zimowym. Zawiera wysoką zawartość składników przeciwzapalnych, które wspierają w tych trudnych miesiącach układ odpornościowy.

Może spodobać Ci się również:

photo 1547567667 1aa64e6f58dccropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw2M3x8dW5pdmVyc2l0eXxlbnwxfDB8fHwxNjc0Njg4OTk3ixlibrb 4.0.3q80w1080

Neurologopedia – gdzie studiować? Czym zajmują się absolwenci neurologopedii?

1 kwietnia 2023

Neurologopedia jest dziedziną logopedii, gdzie kierunek ten odpowiada za diagnozowanie oraz prowadzenie terapii w przypadku wystąpienia zaburzeń mowy oraz komunikacji na podłożu neurologicznym. Zakres wiedzy, jaką muszą opanować studenci na…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady